Η τριτοκοσμική Ελλάδα του Τζέισον Μπορν ξεκινάει από τη Θεσπρωτία και τον ορεινό Τσαμαντά

2016-09-06 12:28

Χειρότερη διαφήμιση δε θα μπορούσε να μας κάνει η ταινία. Και αναρωτιέμαι γιατί το Χόλιγουντ επέλεξε να δείξει μια τέτοια Ελλάδα, μια Ελλάδα κατεστραμμένη στην οποία δεν υπάρχει μέρα και φως παρά μόνο βία και σκοτάδι 
 Αυτό με την παρακμιακή, ελεεινή, αξιολύπητη, τριτοκοσμική, σκοτεινή, παθητική, ακυβέρνητη, κατεστραμμένη, βιασμένη και κακοποιημένη Ελλάδα στην οποία βρέθηκε κι έδρασε ο Τζέισον Μπορν και βλέπει όλος ο πλανήτης, πώς στο καλό να το παλέψεις; 
Να σας δώσω μια εικόνα για να αντιληφθείτε περί τίνος πρόκειται. Στην αρχή της ταινίας, ο Τζέισον Μπορν (Ματ Ντέιμον) εμφανίζεται νύχτα στο χωριό Τσαμαντάς,(το χωριο που εχει συνδεθει με την εκτελεση απο τον ΔΣΕ των αιχμαλωτων δεκαδων στρατιωτων του Εθνικου Στρατου στην διαρκεια του Εμφυλιου), στα ελληνοαλβανικά σύνορα, όπως μας πληροφορούν οι τίτλοι. Εκεί τον περιμένει ένα ακαθόριστο αλλά εμφανώς βρώμικο, άγριο, πρωτόγονο, αλαλάζον πλήθος ανδρών. Το πλήθος περιμένει τον Τζέισον Μπορν για να τον δει να παλεύει σε έναν παράνομο αγώνα μποξ, κραυγάζοντας πολεμοχαρώς «Φα’ τον», «Πάνω του», «Σκίσε τον» κλπ. Το ίδιο θέαμα επαναλαμβάνεται αργότερα στην Αθήνα, με ακόμη πιο απαίσιες σκηνές, κάπου στην οδό Λιοσίων, πάλι νύχτα. Διότι έτσι βγάζει ο Τζέισον Μπορν το ψωμί του στην Ελλάδα: τρώγοντας και δίνοντας ξύλο μπροστά σε ημιάγριους Έλληνες.